vineri, 28 aprilie 2017

Relatiile parinti copii


Nu intodeauna relatiile parinti copii sunt usoare.Va spun eu ca este asa.Nu intodeauna m-am inteles bine cu parintii.Ei au alte principii,eu altele.Sigur acum am viata mea,principiile mele cum am spus,iar ei viata lor,cu starile lor,care nu sunt intodeauna in concordanta cu ale mele.Ca copil am fost un copil precoce,am invatat intr-un an ce altii au invatat in 10.Nu mi sa parut ca am avut o copilarie frumoasa,pentru ca nu ma integram in peisaj,nu reuseam sa socializez cu copii,pentru ca eu nu ma vedeam ca ei.Cam greu de explicat in cuvinte trairile de atunci,am fost altfel,un copil cu un coeficient de inteligenta cam mare pentru varsta mea,neitegrabil,nesociabil,vroiam sa invat de toate in timp scurt,dar nu prea aveam ce.Pe la scoala toti profesorii au avut probleme cu mine,nu imi placea sa invat,cam chiuleam,dar pana la urma totul sa terminat cu bine.Am fost dat si la o scoala speciala pentru din astia ca mine cu cap mare,dar nici acolo nu prea m-am integrat.Amintiri frumoase acum,dar faceam zile fripte parintilor la vremea aceia.Cand o sa am si eu copii,sper sa nu semene cu mine ca este grav,am fost un copil problema.Cred ca multi aveti de-a face cu comportamentele copiilor vostri,care nu sunt prea ok.Daca pe vremea mea eram tulbure,ce o fi acum cu generatia asta vitezomana,care nu mai asculta de nimeni si nimic.Sunt foarte multi cu probleme de comportament acum,nu mai invata la scoala,merg ca la distractie,sa aiba de unde veni la finalul zilei.Va dati seama ca va distrugeti viata? Parintii,si in special mama, imi spunea mereu.Pune mana si invata ca prosti sunt pe toate drumurile,destept sa fi este mai greu.Mi-a facut zile fripte cu vorba aceasta mereu.Mereu ma avertiza sa nu fiu prost,ca nu este prea greu sa fi prost,destept este greu sa fi.La 14 ani eram toba de astfel de vorbe de duh,dar de cate ori dadeam peste cineva ce mie mi se parea mai jos ca si inteligenta ,adica il vedeam prost,imi aduceam aminte de acele vorbe,si nu imi placea ce vedeam.Adica eu nu ma vedem asa prost ca acela de il faceam eu prost.Azi un  prost,maine un prost,pana la urma am invatat sa ma feresc sa fiu asa,desi si eu am fost prost de multe ori,acum vad,ca doar eram copil,si orice copil greseste.Cand am inceput pe la 16 ani sa ma comport cica ca un barbat,m-am facut de tot rasul.Eu asa ma vedem ,barbat.Eram doar o caricatura,nimic mai mult,dar egoul din mine spunea ca sunt matur,ca stiu eu cum se fac lucrurile bine.Este frumos sa ai astfel de amintiri,nici acum nu sunt matur,dar atunci.Eu sper sa nu am de-a face cu un caracter ca al meu prea curand,ca este grav.De-abia acum am intelegerea sa vad ce probleme aveau bietii mei parinti cu mine.Nu as vrea sa am un copil ca mine,ca sigur nu ma descurc cu el.Ma intreb, mama cum s-o fi descurcat cu mine,ca tare imposibil sunt si acum.Nu ma suport nici pe mine,dar pe altul.Copil problema pana la capat se pare ca voi fi,desi intr-o zi o sa am tample albe.Aveti grija cu copii,ca uneori credeti ca stiti totul despre ei,va asigur ca nu.Cei de acum sunt inaintea tuturor lucrurilor,au o minte de te crucesti ,asa ca aveti grija cu ei,sa nu cumva neintelegerea voastra sa ii faca sa ia cai urate.Nici nu stiu ce alt sfat sa va dau,cand ai un copil mai destept decat desteptii,nici nu ai cum sa il sustii,ca nu te pricepi ca el la viata,la tot.Trebuie doar sa aveti grija sa nu ii lasati sa o ia pe cai gresite,in rest sa aiba grija cu scoala,ca isi rateaza viitorul,si cam atat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu